آهنگر، عباسعلی، کارینا جهانی، گلناز مدرسی قوامی و فهیمه ساغریچی (1393). بررسی زایشی دستگاه واجی گویش بلوچی سرحدی گرنچین. نشریه مطالعات زبان و گویشهای غرب ایران، 1 (4)، صص. 30-1.
عباسعلی آهنگر کارینا جهانی گلناز مدرسی قوامی فهیمه ساغریچی (1394). ساخت هجا در گویش بلوچی سرحدی گرنچین، نشریه زبان و زبانشناسی. 11 (22)، صص. 49-76.
جلیلهوند ناهید، زینب دمرچی، بهروز محمودی بختیاری و محمدرضا کیهانی (1390). بررسی فرایندهای واجی کودکان 4 تا 6 ساله فارسی زبان. زبان و زبانشناسی، 7 (13)، صص. 51-60.
خلیفهلو، سیدفرید، محدثه سلطانینژاد و پرویز سیدزایی (1399). مقایسة فرآیندهای واجی بین کودکان کمشنوا و کودکان شنوای بلوچزبان. دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی، 9(4)، صص. 321-308.
دلفی، مریم، وفا دلفی، طلیعه ظریفیان و عنایتالله بخشی (1397). مقایسه فرآیندهای واجی در کودکان دو زبانه فارس-عرب زبان و کودکان تک زبانه. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 28 (165)، صص. 149-140.
سیماشیرازی، طاهرهریال آذر مهری، نیره مهدی پور و مهدی رهگذر (1388). بررسی فرایندهای واجی کودکان فارسی زبان 2 تا 4 ساله. فصلنامه آرشیو توانبخشی، 10 (1)، صص. 23-17.
فتحی هرات، نعیمه، علی قربانی، محمدرضا کیهانی و شاپور حقجو (1397). مقایسه فرآیندهای واجی در کودکان با کاشت حلزون و کودکان شنوای فارسی زبان در شهر شیراز. فصلنامه طب توانبخشی، 7(4)، صص. 135-127.
فیروزبخت، محسن، حسن افتخاری اربیلی، فرشته مجلسی، عباس رحیمی، مسعود انصاری دزفولی، منصور اسماعیل زاده (1386). بررسی شیوع کمشنوایی در مراکز استانهای کشور. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 5 (4)، صص. 9-1.
قنسولی، بهزاد و سمانه رمضانی علی تیمور (1395). فرایندهای واجی در گفتار کودکان کمشنوای دارای سمعک 4 تا 7 ساله شهر مشهد. نشریه زبان و زبان شناسی، 11 (22)، صص. 48-27.
میرمسیب، الهام و پرویز البرزی ورکی (1390). تحلیل فرایندهای واجی در فارسی زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایه نظریة واجشناسی تولیدی. نشریه پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 1 (1)، صص. 128-111.
Asad A. N., S. C. Purdy, E. Ballard, L. Fairgray, and C. Bowen (2018). Phonological processes in the speech of school-age children with hearing loss: Comparisons with children with normal hearing. Journal of communication disorders. Jul 1; 74: 10-22.
Bankson, N. W. (1990). Quick screen of phonology: Manual. Special Press.
Bernthal, j. e., N. W. bankson and P. flipsen, (2017). Articulation and phonological disorders speech sound disorders in children. Boston: Pearson.
Carr, P. (1993). Naturalness in generative phonology. London: Palgrave.
Chomsky, N., & M. Halle (1968). The sound pattern of English. New York: Harper & Row.
Crystal, D. (2008). A dictionary of linguistics and phonetics. John Wiley & Sons.
Curtin, S., D. Hufnagle, K. E. Mulak, & P. Escudero (2017). Speech perception: development. Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology, 1-7.
Dodd, B. (1995). Children’s acquisition of phonology. In B. Dodd (Ed.), Differential diagnosis and treatment of children with speech. Disorder (pp. 21–48). San Diego, CA: Singular Publishing.
Dodd, B., A. Holm, Z. Hua, and S. Crosbie (2003). Phonological development: A normative study of British English–speaking children. Clinical Linguistics and Phonetics, 17. 617–643.
Goldsmith, J. A. (1990). Autosegmental and metrical phonology (Vol. 1). Basil Blackwell.
Grunwell, P. (1987). Clinical phonology. London: Croom Helm.
Gurevich, N. (2011). Lenition. The Blackwell companion to phonology.
Halle M. (2001). In Kreidler, C. W. (Ed.). Phonology: Critical concepts in linguistics (Vol. 1). Taylor & Francis.
Halle, M., & J. R. Vergnaud, (1982). On the framework of autosegmental phonology. De Gruyter.
Hyman, L. M. (2013). How autosegmental is phonology?”. UC Berkeley phonology lab annual report. Berekley: University of California
Ingram, D. (1989). Phonological Disability in Children (2nd ed.). London, UK: Cole and Whurr.
Jahani C. & A. Korn (2009). Balochi. In: Windfuhr G. The Iranian languages. Psychology Press.
James, D. G. (2001). Use of Phonological Processes in Australian children Ages 2 to 7; 11 Years. Advances in Speech Language Pathology. 3(2): 109-127.
Kirchner, R. (2013). An effort based approach to consonant lenition. Routledge.
Kul, M. (2007). The principle of least effort within the hierarchy of linguistic preferences: External evidence from English (Doctoral dissertation, Unpublished PhD thesis).
Lee Y., D. Yim and H. Sim (2012). Phonological processing skills and its relevance to receptive vocabulary development in children with early cochlear implantation. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology. Dec 1;76 (12):1755-60.
Lieu, J. E., M. Kenna, S. Anne & L. Davidson (2020). Hearing loss in children: a review. Jama, 324 (21): 2195-2205.
Martin, J. A. M. (1981). Voice, speech, and language in the child: Development and disorder (Vol. 4). Springer Science & Business Media.
McCarthy, J. (1988). Feature geometry and dependency: A review. Phonetic, 45 (2-4): 84-108.
McCormack, P., & T. Knighton (1996). Gender differences in the speech patterns of two-and-a-Half-Year-Old children. in Speech Science and Technology. Sixth Australian International Conference. Australian Speech Science and Technology Association Adelaide, Australia.
Oller D. K., H. T. Jensen & R. H. Lafayette (1978). The relatedness of phonological processes of a hearing-impaired child. Journal of Communication Disorders. Apr 1;11(2-3):97-105.
Oller, D. K. & C. A. Kelly (1974). Phonological substitution processes of a hard-of-hearing child. Journal of Speech and Hearing Disorders. Feb; 39(1):65-74.
Robb, M. P., & K. M. Bleile (1994). Consonant inventories of young children from 8 to 25 months. Clinical linguistics & phonetics, 8 (4), 295-320.
Shriberg, L. D., & J. Kwiatkowski (1980). Natural process analysis. New York: Wiley.
Stampe, D. (1969). The acquisition of phonetic representation. In Proceedings from the annual meeting of the Chicago linguistic society (Vol. 5, No. 1, pp. 443-454). Chicago Linguistic Society.
Szigetvari, P. (2008). What and where?. in Brandao de Carvalho, Scheer, and Ségéral.
Topbas, S. (2004). Does the speech of Turkish‐speaking phonologically disordered children differ from that of children speaking other languages?. Clinical linguistics & phonetics. 20(7-8), 509-522
Trask, R. L. (2004). A dictionary of phonetics and phonology. Routledge.
Trubetzkoy, N. S. (1969). Principles of phonology. California: University of California Press.
World Health Organization. (2016). Childhood hearing loss: Strategies for prevention and care.